In principe stopt een ziekte-uitkering zodra je de wettelijke pensioenleeftijd bereikt. Maar wie na zijn 66ste nog wil blijven werken – en zijn pensioen nog niet opnam – krijgt gewoon een ziekte-uitkering (max. 6 maanden) als men langer ziek is dan één maand.
Zo kan men terug aan het werk eens men hersteld is en hoeft men niet gedwongen op pensioen. Weet je zeker dat je na je ziekteperiode wel op pensioen wil gaan, vraag dan tijdig je pensioen aan. Zo kan de betaling van je pensioen onmiddellijk aansluiten op je ziekte-uitkering en voorkom je dat je een periode moet wachten op de betaling van je pensioen.
