Als je doof of slechthorend bent is even bellen om de afspraak bij de tandarts te verzetten een moeilijke opgave. Gelukkig kan je gebruik maken van de teletolk van de Vlaamse overheid voor gesprekken voor persoonlijke doeleinden. Dat kan bijvoorbeeld zijn om een afspraak te maken bij de kapper of om informatie op te vragen bij de overheid.

 

Hoe werkt het?

Een teletolksessie gaat via het internet. Je tikt je vraag in, die de teletolk vervolgens voorleest aan de persoon die je wilt bellen. Je vraag en het antwoord verschijnt vervolgens op je computerscherm.

 Je kan gebruik maken van teletolk tussen 8u en 19u op werkdagen op tussen 10u en 18u op zaterdag. Er is geen tijdslimiet en de teletolk die voor u het gesprek voert heeft zwijgplicht. Zo blijft het gesprek tussen jou en je gesprekspartner.  

 Kijk hier voor meer informatie of om een teletolksessie te starten.

Een cookie is een klein bestand dat door de server van CD&V wordt uitgestuurd en geplaatst op de harde schijf van jouw computer, tablet, GSM of ander apparaat waarmee je onze website bezoekt. In de cookies wordt informatie opgeslagen. 

Het gebruik van cookies heeft allerhande doelstellingen. Sommige cookies worden gebruikt om de website en de daarop aanwezige informatie of diensten te kunnen verstrekken. Andere worden gebruikt om het bezoek aan onze website aangenamer of gemakkelijker te maken. Nog andere zijn bedoeld om het gebruik van de website te analyseren of om jou gerichte reclame te sturen. Cookies die omwille van technische of beveiligingsredenen noodzakelijk zijn, plaatsen we in ieder geval. 

Door op “Ik ga akkoord” te klikken, aanvaardt u het gebruik van deze cookies voor al deze doeleinden. U kan evenwel uw cookievoorkeuren regelen via de knop “Voorkeuren instellen”.