Als je doof of slechthorend bent is even bellen om de afspraak bij de tandarts te verzetten een moeilijke opgave. Gelukkig kan je gebruik maken van de teletolk van de Vlaamse overheid voor gesprekken voor persoonlijke doeleinden. Dat kan bijvoorbeeld zijn om een afspraak te maken bij de kapper of om informatie op te vragen bij de overheid.

 

Hoe werkt het?

Een teletolksessie gaat via het internet. Je tikt je vraag in, die de teletolk vervolgens voorleest aan de persoon die je wilt bellen. Je vraag en het antwoord verschijnt vervolgens op je computerscherm.

 Je kan gebruik maken van teletolk tussen 8u en 19u op werkdagen op tussen 10u en 18u op zaterdag. Er is geen tijdslimiet en de teletolk die voor u het gesprek voert heeft zwijgplicht. Zo blijft het gesprek tussen jou en je gesprekspartner.  

 Kijk hier voor meer informatie of om een teletolksessie te starten.

Welkom bij CD&V. Onze websites maken gebruik van cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren. Lees onze Cookie Policy voor meer informatie. Ons cookiebeleid en deze voorkeuren gelden voor alle CD&V-websites. Door op 'Akkoord' te klikken, ga je akkoord met de geselecteerde cookies.